tisdag 4 mars 2014

Fem L i Malmö!

Det finns fem ställen i Malmö som är värt att besöka om man gillar loppisar. Finns säkert fler som är spännande men dessa tycker jag bäst om hittills. Ena är Två kronor, de har möbler och väldigt lite saker och inga kläder. Enkelt förklarat, det är ett företag som säljer möbler/saker som privatpersoner vill bli av med. Som blocket fast i butikform. Tex jag köper en stol, en del av summan går till två kronor resten går till privatpersonen. Alla får en bit av kakan. Två kronor är helt ok men inget ställe man måste åka till jätte ofta. Jag brukar gå in på deras hemsida www.2kronor.com är där nått som ser bra ut åker jag sedan till butiken och kollar. Men myrorna däremot, där finns allt och man kan göra riktigt bra fynd. Värt att åka till så fort man är sugen på lite loppis Där finns tre Myrorna ena är på Södra Förstadsgatan 74A och den andra ligger på Ystadvägen 19 och den tredje ligger på Emporia i Hyllie. Deras hemsida är www.myrorna.se Dem har öppet 10-18 vardagar, 11-16 lördagar på Emporia har dem 10-20 alla dagar. Sedan är där Sopstationen där finns allt möjligt och väldigt billigt, dock lite märklig personal men dem är hjälpsamma iaf.

Två Kronor


Myrorna på Ystadvägen 19, lånat foto från eventlimousine.se












Myrorna på Södra Förstadsgatan 74A




Dem har verkligen känsla för skyltning tycker jag!




Imorgon blir du min!!!! 




Sopstationen det ligger precis bredvid parkeringen framför slagthuset, bakom stationen i Malmö. 







Blev detta och en lampskärm som jag ska göra om till taklampa.
Gissa vilken färg jag ska spraya den i?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar