onsdag 9 april 2014

Ebbas Café, Lund

På en av Lunds många hundra kullerstensgator, i ett gammalt k-märkt gatuhus hittar du Ebbas skafferi. Miljön är väldigt charmig och gammaldags. Här finns gott om platser och dem har även en uteservering som jag ska inviga i sommar. På menyn hittar du framförallt olika sallader, mackor och varma drycker men det finns även några varmrätter att välja mellan och dagens soppa. På helgerna ska här serveras en fantastiskt god frukostbuffé som efterrätt kan du kan runda av med nygräddade pannkakor. 







Förra veckan var jag, syrran och mamma och käka lunch här. Det var helt ok, men de är nog bättre på hemmalagade kakor och pajer och frukostbuffé. Jag älskar att alla möbler är olika och att inte en enda tavla hänger rakt och att dem har olika tallrikar! 



Älskar denna assietten hade jag fått hade jag köpt denna, får leta efter sådana på loppisar ;) Elller så ska jag kanske fråga dem nästa gång om jag får köpa den? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar