tisdag 8 april 2014

Fem nya kompisar

Var hemma hos mammas halvsyster för någon vecka sedan. Hennes mamma hade ett stort garage med massa grejor. Hon brukar ha loppis där på sommaren. Nu fick jag och mamma en privat visning gissa om jag blev glad. Det var mycket saker och allt låg under vita bomullslakan. Jag visste inte vad jag skulle hitta när jag försiktigt lyfte på lakanen.



Ett nytt glas till min samling för mitt ena glas sprack härom kvällen.


Snygga krukor kan man aldrig få för många av. 


En såskanna har jag varit på jakt efter länge. 


En stor plåtburk, denna burk hade hon ärvt så vet ej hur gammal den kan vara men sjukt fin är den och den fick en given plats ovanpå hyllan in till matrummet. 


Blev en burk till lite mindre storlek. Den kommer bli kanon att plantera mynta i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar