onsdag 18 december 2013

Julbak numero dos

I helgen var jag och D hemma hos hans päron och julbaka tillsammans familj och med goda vänner. Det blev buffebord med massa gotte julmat blandat med annat spännande som omelett med svampstuvning det satt fint och svärfar hade rökt oxfile också jäkligt gott. Till detta slank där ner ett och annat glas rött. Sedan var det full gång med att baka och viktigast av allt göra pepparkakshuset och fint blev det! Jag brände min tumme på sockerkladdet fy f*n vad det gjorde ont det liksom klibba fast och brände sig in i fingret. Där var fler som brände sig denna kväll heheh. Jag lärde mig att bara använda florsocker som man sedan smälter så blir det perfekt lim har alltid smält vanligt socker men det är slut med det nu. Här nedan får du lite glimtar av lördagens bravader.

















Min söta lilla Nisse ;D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar