tisdag 17 december 2013

Nu har vi jul här i vårt hus....

Kan inte förstå att det redan har varit 3:e advent arbetar rätt mycket nu in i det sista och den lilla tid som är över vill man gärna träffa vänner och familj och såklart ha kvalitets tid med mina pågar. Så visst tiden försvinner har dock kunnat klämma in tre julbak, PEPPARKAKSHUSET har fått sin plats, Pyntet är uppe och dem flesta julklappar är klara, granen är huggen och är på plats och fläkten/ugnen har snart fått sin julstädning.Vi har gjort julkort själva för första gången och lite annat pyssel. Vi ha rensat ut bland kläder och saker som vi skänkt till behövande. Jag har letat fram lite mer som jag ska packa in och skänka till tomten på Emporia på fredag. Har du också en massa som bara ligger packa in vad som helst och skänk du också. Helt magiskt vad vi har hunnit med mycket ändå känns som tiden har flugit iväg och att man inte hunnit med nått men läser här ovan och inser att detta år har vi hunnit med mer än någonsin trots att vi båda haft upp över öronen med saker som skulle fixas. Här kommer summeringen titta och njut!


Kläder och skor insamling, behövde bara sätta det vid brevlådan så plocka dem upp det under dagen kanon!! Man hjälper människor och samtidigt blir du av med skit som du slipper köra iväg med själv!





Daniel försöker sätta upp nya tv:n hahah tog bara 40 min




Tomten på Emporia visste inte att han tog emot önskelistan via mejl? Då hade jag inte behövt skicka min ju ;D


Chokladkola


Årets julkort 



Perfekt med snö just den enda dagen vi kunde ut och hugga gran, jag var lycklig som ett barn! Daniel du tar sågen så ska bara jag kolla igenom alla 1500 st granar. Rekommenderar er verkligen att åka hit och hugga er egna gran det kostar inte många kronor och hela upplevelsen i sig är fantastisk. Speciellt om man har barn. Jag är ju som ett stort barn själv :) In och läs mer här http://www.blocket.se/eslov/Julgranar__sjalvhuggning_51012742.htm





Daniel blev också nöjd! För det hela tog max en 15 min inte som vårt första år tsm då tog det ca 2 h för mig att bestämma vilken gran vi skulle hugga hahah


En kväll fick vi ett ryck och gjorde om skänken till en tv-bänk pga vi skulle ha tv:n på väggen. 
Blev jäkligt bra, tur det så man inte ångra sig.



Daniel var snabb med att samla in och torka valnötterna i höstas så vi har haft nötter hela december


Kanon att sätta hyacinter i glas!



Lite enkelt julpynt



Dem här fina fick varsin plats i fönstret och det andra pysslet ska upp i granen.



Julgranen!


Bamse gillar guldiga paket!




Fira D med gott käk och dryck med familjen



Rudolf kom förbi på jobbet! 


Arbeta på Lucian och jag såg inget på tv iheller jag som tycker det är så vackert att titta på.  
Vart lite ledsen över att jag missat allt men 
detta fantastiska tåg kom och sjöng utanför butiken, blev tårögd kan jag säga <3 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar