tisdag 14 januari 2014

Laurel & Hardy - A Tribute to The Boys (Hosted by Dom Deluise)


Imorse när jag låg på min spikmatta och lyssnade på ett stycke klassisk musik så var det en musik snutt som fick mig att tänka på Laurel och Hardy - på svenska säger vi Helan och Halvan. Detta komikerpar har varit en utav mina absoluta favoriter sedan jag var liten. Och jag fick ett sug att se på dem idag.
Min bästa och favoritfilm heter Helan och Halvan -vi fara till Sahara.

Vet inte så mycket om dem men har sett denna filmen här ovan på tv för många år sedan samt min favoritfilm. Känner nu att jag vill veta mer om dem som betytt så  mycket för mig. Detta är vad jag har lyckats hitta om radarparet. Dem har gjort många kortfilmer och filmfraser. År 1932 fick Pianoexpressen en Oscar för bästa kortfilm. Dem har gjort två långfilmer, Vi fara till Sahara (1939) och Skandal i Oxford (1940) Sammanlagt har dem gjort 106st filmer.
 Hardys replik " Well, here´s another nice mess you´ve gotten me into!" är än idag en väldigt känd fras.
Den 9 april i år kommer det släppas en exlusive collection box med 9 discar vet ej pris ännu eller vilka filmer som kommer vara med. Men denna vill jag ha!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar