torsdag 23 januari 2014

Via Napoli, Malmö


Både jag och min käre sambo älskar mat och att prova nya restauranger då och då så varför inte skapa en ny etikett " restaurangbesök "  Har du något annat förslag på vad jag kan döpa etiketten till? Det kan vara var som helst och från olika kök så klart. Har käkat på en hel del restauranger runt omkring i skåne så  nu ska jag försöka samla ihop dem allihop och fylla på efterhand. Först ut är Via Napoli, vilket ställe riktigt romantiskt mycket Lady och Lufsen i atmosfären. Vi fira vår fem års dag här och vi kommer garanterat att besöka dem snart igen, är väldigt sugen på att prova deras pizza! 



På Via Napoli har de en vedeldad ugn. Köket är öppet och du ser hur pizzorna hämtas ut med spade och landar på tallrikar som bärs ut i en fullsatt restaurang. Personalen tjattrar på italienska och det gör även paret vid bordet bredvid också. Via Napoli är ett mycket trevligt inslag i Malmö och lockar fler än de boende i kvarteret med sina pizza- och pastarätter. Hit tar man sig, känns inte som man befinner sig i Malmö direkt utan att man är på semester i Italien. I taket hänger en tvättlina med några plagg, borden pryds av romantiskt röd/vit rutiga dukar och trämöblerna är ett hopplock från överallt och ingenstans. Efter all god pasta beställer jag in italiensk glass kan vara något utav det godaste jag ätit vet inte om det var vinets påverkan, men jäklar vad gott prova glassen om ni besöker restaurangen. Ett tips är att inte besöka dem när där är julbord för då är det proppfullt med folk, dock hade det vart kul att prova deras italienska julbord med någon gång. Dem är väldigt trevliga och hjälpsamma och vi fick även köpa med oss en fin flaska extra virgin olivolja med oss hem. 






Mama Mia så gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar