söndag 4 augusti 2013

Craving, soppor!

Förstår det inte men har blivit helt besatt och har fått ett jäkla sug efter soppor i alla varianter. Just nu har jag mest ätit pulversoppor och det är inte i närheten lika gott som att göra en själv från grunden med riktig buljong! Man kan ju tycka att soppor hör till hösten och vintern, att man efter en snorkall och blåsig dag kommer hem och värmer sig med en smakrik och rykande varm soppa! Detta håller jag med om. Men även nu när det är sommar vill jag ändå ha ett varmt mål om dagen och en soppa passar perfekt. Kanon med färre kalorier så man kommer i bikinin och slipper skämmas över bugen? Eller vad säger ni? En soppa kan man ha som förrätt, huvudrätt eller efterrätt. Serverade varma, kalla , milda eller starka som attan. Man kan ha de som ett inslag i middagen eller som en hel måltid. Det kan vara en snabblagad middag eller en mustig soppa som stått och puttrat i flera timmar , långkok. Soppor passar både till vardags och till fest tycker jag, det är enkelt att tillaga och det räcker till många! Välj en utsökt blomkålsoppa, en mustig gulasch, en vegetarisk morotsoppa, en svampsoppa eller avocadosoppa. Eller en kall mangosoppa till efterrätten? Vilken är din favoritsoppa? Har du ett smarrigt recept dela med dig. Jag kommer såklart lägga upp recept allt eftersom jag provar lite olika soppor och vem vet du kanske får en ny favorit?. Först ut, blir en Kräftsoppa till kvällsmat idag.

Love V 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar