torsdag 1 augusti 2013

Ett kärt besök hos moster Lisbeth, juli -13

Jag och Daniel åkte efter jag slutat arbetet till Danmark, för att hälsa på hans moster. 
Hade två helt fantastiska dagar där sedan fick vi åka hem igen för jag skulle arbeta, nästa gång får vi vara där fler dagar.  Dessa två dagar kändes som en vecka, då är det harmoniskt det vill jag lova! 
Vi hann med en del men mest blev det god mat och dryck, avkoppling och bara njuta av varandras sällskap. Sådan lyx att bara gå ut i trädgårdlandet plocka vad man vill och sedan tillaga. Tusen tack för att vi fick bli ompysslade av er Lisbeth och lille Melvin, vi kommer snart igen Knus fra oss!

Kryddlandet



Trädgårdslandet




Bärbuskar och rabaraber


Tomater, jäkligt smart att odla direkt i en säck det ska jag göra nästa år.




Daniel 




Skrobber till Frukost! Denna goding fick vi färsk av grannen som fiskat den på morgonen. 


Vi eller hmm Daniel och Lisbeth skulle montera upp ett vindskydd jag passa på att sola :)


Tänk att vakna till denna utsikt varje morgon, följa stigen ner till havet och ta ett dopp.



Denna blåmussla hitta Daniel. Söt stjärna har aldrig sett en sådan liten en.


Liten fikapaus 




Jag fick åka racerbilen  



Vi hitta en del blåmusslor när vi snorkla ihavet, här ska det skrubbas


Vi paddla även kajak, första gången för mig var lite svårt att styra men himla kul.


Jag och Daniel gjorde förätten, Moule Mariniére på vårt vis

 

Melvin






Vi kommer snart tillbaka igen !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar