torsdag 1 augusti 2013

Trädgårdsfoton Juli -13


Prova att odla egna sockerärtor



Till den grillade rödingen och örthollandaisen blev det såklart våra egenodlade ärtor.




Kinesiska lyktor som kommer bli knall röda / orange till hösten


Fick denna av svärmor en blandning mellan vinbär och krusbär, hoppas den tar sig.
Har inget namn på den? vet du?


Kryddlandet


Ett bra sätt att odla, återvinn konservburkar som har roliga etiketter, I dessa har jag satt avoccado, dill, persilja och två "hemliga fröer" fick dem på trädgårdsmässan.


Min första ringblomma som jag odlat, nästa år ska jag odla i grupper istället.


Nån kärleksört som jag fått av fina Mia och Henke.


Pelargon till vä, Mynta i mitten och till h pepparmynta dessa norpa jag hemma hos mamma ihelgen.


Våra solroser äntligen en blomma som tittar fram, trodde först att där inte skulle komma någon.


Coctailtomater 



Daniels Chiliplantor


Mina cantalopemeloner, hoppas hoppas där kommer en iaf.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar