fredag 13 september 2013

Alkoholfritt

Igår bjöd vi hem lite vänner på kräftagille. Fick bli en dag mitt iveckan då vi inte fick ihop en helg.
Vi kan ju inte ha kräftafton i oktober/november så fick bli lite spontant mitt iveckan mys. Vilket innebar att de flesta skulle upp idag och arbeta. Men jag var fri så för mig blev det några glas!
Ska du ha en middag eller lite fest? Här nedan får du två tips, dels ett alkoholfritt Iste med mynta och även ett tips som gör bordsvattnet lite roligare!

Vatten med bär och örter!

Vatten är ju vår naturliga törstsläckare och egentligen det enda vi behöver dricka. Genom att smaksätta vanligt vatten så känns det genast lite festligare tycker jag. Det vanligaste är att man har några skivor citron i eller gurka. Mitt tips är istl att blanda olika bär som björnbär och hallon tex skölj och lägg i bringaren med vatten och ställ i kylen. Ett annat tips är att plocka ett gäng olika örter tex, citronmelis,mynta eller rosmarin skölj noga och stoppa ner i bringaren och ställ i kylen!




Iste med mynta

Bjud dina vänner på ett glas svalkande iste när de kommer. Gör din egen, de du köper färdiga innehåller alldeles för mycket tillsatt socker. Vill du söta ditt egna te i med lite honung eller agavesirap eller stevia. Välj ditt favoritte och låt dra i kallt vatten. Smaksätt med citron och mynta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar