fredag 13 september 2013

Scoutgårdsmarknaden 2013

För tredje året i rad intog vi loppisen på Remmarlövsvägen. Första året kunde man gå i lugn och ro titta och fundera på vad man ville köpa. Men nu de senaste två åren har det varit helt hysteriskt så mycket folk trots att vädret vart sådär. Även om man har köpt något och satt en "Sålt" skylt på så fanns där folk som kunde ta bort lappen och köpa saken på nytt! Helt galet! Min taktik vart grym köpte ett stort skåp för 60kr. I detta skåp gick jag sedan och förvara saker som jag köpte, himla smart ellerhur?
Även detta år blev det en hel del fynd!

För mig är det inte bara en tavla eller en duk, sakerna som jag köper har en historia även om man aldrig kommer få veta så går jag i mina tankar och funderingar kring de föremål som får följa med mig hem. Tex tavlorna här nedan vart kan de ha hängt innan? hur var personen/ personerna som ägt dem? har dem hängt på en väg i en lgh? hus? slott? osv. Varje sak/möbel är unik som har sin lila berättelse och får sin egna speciella plats i vårt hem!  Det är det som jag verkligen älskar, och jag säger det igen hellre köper jag ett skåp för 60 kr på loppis än ett skåp på tex Ikea för flera tusen. Man får mer för pengarna när man går på loppisar, man får speciella saker, inte som alla andra och man värnar samtidigt om miljön. Man stödjer också olika organistationer tex scouterna så dem kan ha kvar sin verksamhet, röda korset, erikshjälpen osv.



Har länge velat ha en hylla där vi kan samla våra souvinirer på, har tänkt bygga en själv men hitta denna hylla för 20kr!!


Hitta denna lila låda med broderi på så himla söt tror nog den har tillhört en byrå en gång i tiden, den blir perfekt till att förvara sysaker i. 


En symaskin för 10kr, antik jäkel och den fungerar!





Innan vi gick till loppisen tog vi en runda ner till antikaffären och värmde upp!
 Dem bruna flaskorna (skitfina), kräftöppnaren, glasflaskan, silvret & stolen köptes där. 
Han har total utförsäljning nu 70%-50%, ner och fynda!




Har länge letat efter en stol till mitt skrivbord och när jag såg denna lila söta kände jag direkt att denna stolen är det! Tror att den är från 1800-talet nått, fick ett jättefint tyg av grannen som hans fru har vävt som jag skall klä om stolen med. 



Ett gäng tavelramar 50kr och då ingick stentavlan här ovan!



 Två riktigt gamla löpare till bordet



En pläd/filt 






Det fina skåpet skall få sig en liten renovering, linoljas och få två nya knoppar ska se om jag kan hitta några i porslin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar