tisdag 3 september 2013

Renovering av snickarboden!

På Daniels första semestervecka så bestämde vi oss för att snygga till snickarboden, tanken är att vi ska ha verktyg, målargrejor och lite förvaring åt trädgårdsaker där. Ett utrymme där jag kan renovera mina loppis fynd eller låsa in Daniel om han gör hyss ;). Även tänkt som en plats att förvara blommor över vintern och mina odlings prylar. Foton på hur det blev efter renovering kommer så småningom är inte helt klar ännu. Vi fick gipsat vägar, målat och nya lister. Jag passa även på att måla kryddhyllan som var vit, nu har den fått en ljus grön/blå färg. Pastellfärg i mint ton kan man väl säga.





Kryddhyllan som vi fick av Anna och Fidde! Så himla fin vet ännu inte vad jag ska ha i den men tror nog det blir till mina fröer. 

Efter all renovering blev det ostbricka på kvällen! 


Leokorven slumra till efter allt hårt arbete!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar