torsdag 28 november 2013

Dags att pynta

Är det ok att börja pynta nu?! Man får ju liksom inte tända de där adventsljustakarna och stjärnorna innan första advent eller hur? Vissa har som tradition att bara sätta fram stakar och stjärnor, pyntet kommer först senare i dec. Hemma hos oss åker allt fram lampor, tomtar, änglar, nötter, gardiner och annat skoj.Jag är ju hur sugen som helst på att börja pynta nu!! Dessutom har jag laddat upp med mycket inspiration och tips från tidningar, instagram och andra bloggar som jag följer. Har märkt att sedan jag blev husägare så är det roligare att pynta och fixa.


Julen har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta och det är den högtid som jag älskar allra mest. Kommer ihåg från barndomen att vi hade en stor gammal kista med allt julpynt i och varje år man skulle ta fram alla julsaker så fylldes näsa av en doft "jul" det var julsäcken i väv som lukta nått alldeles speciellt. Typ vävsäck blandat med barrdoft. Har en egen julsäck som doftar precis så som jag minns det. Varje advent sniffar jag på säcken och julen sprider sig i hela kroppen och jag vill bara att det ska bli julafton så man kan fylla hela säcken med julklappar. 



Börja lite smått iveckan gjorde fågelmat och en julträd. Idag har jag gjort klart " julkransen" på ytterdörren samt gjort ett arrangemang som jag ställt på trappan. 
Har även gjort klart advents ljusen. Imorgon ska jag försöka få upp stakar och gardiner. För på lördag ska vi till Lund och vill även påbörja julkorten på lördag dag. På söndag jobbar jag så yes jag får allt tända stjärnorna en dag tidigare 😊 Här får ni lite tips och inspiration. 




Det här fina hjärtat fick jag av min chef igår hur go är inte hon? bästa chefen någonsin 😘 


Grannens hönor gjorde mig sällskap imorse 😊 härligt när dem går och sprätter och pratar med mig och Leo.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar