tisdag 12 november 2013

Svindlande Sötma

Hitta detta stycke i ett gammalt block nu när jag sortera och organisera bland alla papper och pärmar. Vet ej var jag fått det ifrån men delar av texten är himla vacker på nått viss och samtidigt hemsk. Tror nog att jag hittat textraderna från någon film för många år sedan. Läs texten, vad ser du? hur känner du? vem är personen/personerna?

Ditt huvud, dina gester, ditt sätt är som ett vackert landskap. Skrattet leker i ditt ansikte likt en bris på himlen. Dina kläders lysande färger är för poeten en blommornas dans.
Dessa galna klänningar symboliserar din brokiga natur. Jag hatar dig lika mycket som jag älskar dig. 
Vårens grönska förnedrar mitt hjärta och jag straffar en blomma. 
- För naturens fräckhet. 
En natt när njutningens timme slår vill jag krypa nära din kropps skatter för att straffa ditt sorglösa kött och såra din fromma barm. Och lämna i ditt frånvarande sköte ett brett och djupt sår. 
"svindlande sötma" Över dessa nya läppar, mer strålande och vackrare. 
Fylla dig med mitt gift, min syster. 


(Lånad från nikonforum.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar