lördag 9 november 2013

Min hemmagjorda Musli


Köpte lite gott igår bland annat ekologiska kokoschips himmelskt goda så dem fick åka i min musliblandning.  Kexen/fibrerknäcke/bröd vad man nu vill kalla det kommer passa bra till ostbrickan eller till frukosten. Köpte även en flaska AMÈ med smak av druva och aprikos som vi ska skåla med ikväll. Vi firar att jag fått fast anställning på Life på Emporia samt provanställningen jag fått på Caroli.  Jag ringde precis och boka bord till oss på Sankt Marcus Vinkällare i Malmö ska bli en upplevelse har verkligen sett fram emot att besöka den restaurangen, tyckte det passa fint ikväll! Har hört mycket gott om den och de ska ha en fantastisk "Luxus Buffe" som vi ska sätta tänderna i om bara några timmar.



Om vi skulle återgå till rubriken, Hemmagjord musli ;) Har inga mått på hur mycket av varje ingrediens, beror på hur stor burk du har. Jag brukar ta en stor skål sedan tar jag lite av varje det som jag hittar i skafferiet både nötter,frön, frukt och bär och blandar ihop. Idag blev det tex:


  • goojibär
  • jumborussin
  • torkade aprikoser
  • valnötter
  • hasselnötter
  • chiafrön
  • solrosfrön
  • linfrön
  • kokoschips
  • dinkelfrlingor
  • pumpafrön


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar