måndag 29 april 2013

Gamla Yllefabriken 10/3-13

Jag och syrran skulle iväg och fixa påskris och vi råka köra förbi Yllefabriken i Marieholm. Där var tre loppisar så vi var tvugna att ta en liten runda. Det bästa var nog rörstrands fatet för 20kr och den snygga retro pallen, gav 25kr för den. Vet ej årtal men skulle gissa från 60-talet. Den behöver nya tassar och jag skall nog fixa till plasten typ klistra på nån vaxduk får se vad det blir. Fann även en cool lampa som jag ska ha som sänglampa. Lite industri känsla vill jag ha i nya sovrummet. 



Blev även ett set badminton 25kr och en stor korg 30kr.


Köpte en skål för nått år sedan från samma serie rörstrand, idag fick jag fatt i ett fat. FYND!


Detta kan man tycka är trä skit ;)


Min plan är att göra ett snyggt kakfat, skall målas och kanske blir det nått mönster, resultat kommer sedan. 
Visst kan det bli nått, billigt kakfat iaf 20 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar