måndag 29 april 2013

SIGGE






Nu har det gått lite mer än en vecka sedan lille Sigge åkte hem till sig. Vi fick passa Daniels kusins katt i en vecka då hon och hennes sambo skulle iväg och åka skidor. Veckan gick snabbt och härom kvällen hitta jag en liten leksaksmus som han råka lämna kvar. Varje gång man rör den ger den ifrån sig ett ljud. Fick nästan en tår i ögat när jag börja skaka den.
Känns otroligt tomt i huset efter honom. Man saknar när han bruka komma i dörren och möta en när man kom hem från jobb, att han smet in i sovrummet på morgonen och myste med en innan man skulle gå upp. Hans spinnande i soffan på kvällarna när man titta tv ja till och med saknar man hans hyss då han bruka kraffsa i mina blomkrukor eller jaga en i huset då vi sprang runt runt och skrämde varandra. Eller när man hällde upp hans mat kom han springande som ett skott till sina skålar. För att döva det hela har jag iaf hans mus som jag skakar lite då och då och får mig ett skratt! Längtar tills nästa gång vi ska passa han vilket blir om någon månad.




Slöar i soffan!


Han älska att ligga på datorn, dessa tre foton togs samma dag som han skulle åka hem ;/





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar