måndag 29 april 2013

Tobbes Kalas

I helgen var jag och min sambo på kalas hos min svägerska, hennes sambo har fyllt år så vi var där och fika och käka lite pizza efter jag slutat arbetet. Vet vem jag ska ringa in till mitt kalas iaf heheh. Både svägerskan och min syrra är grymt duktiga på att baka tur är väl det då jag har mina kunskaper i matlagning. Har alltid hört att antingen är man väldigt bra på att baka eller så har man bättre flyt med matlagning. 
Frågan är om det verkligen är så? Jag har lagat mat sedan jag kunde gå typ så inte konstigt att det känns mer naturligt och tryggt i grytorna. Dock är mitt mål att bli bättre på baka. Blir väl mer av att träna på det nu när renoveringen av ovanvåningen snart är klar. Ser fram emot goa fikastunder ute i trädgården isommar. 

Dessa fina skapelser har svägerskan slängt ihop ihelgen. Tre smaker var det, tutti frutti, nutella, och fläder lime.
Nu förstår ni kanske varför jag måste ringa in henne till mitt födelsedagskalas. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar