måndag 29 april 2013

Loppisfynd



Blomsterpidestal före


Efter 


Detta fina skåp hitta jag på www.2kronor.com för 250kr. Slipa det lite och måla det vitt.


Här fick det stå och torka hemma hos mor. 




Köpte en rulle tapet med vinstämplar på som jag skulle haft i mitt gamla kök, ett projekt som aldrig blev av, nu är jag glad att jag spara rullen. Väldigt enkelt att lima på luckan och fint blev det!


Tallrikshylla som jag köpt för 150kr på antikaffären i Eslöv fick passa på när det var 50% på allt i butiken. 


Denna tavelram har hängt med länge först var den guldig sedan måla jag den svart så den skulle passa in i vår gamla lgh nu fick den bli vit.


Mammas gamla skrivbord, som sedan blev vårt köksbord under min uppväxt. Detta bord har varit med om mycket och har de senaste 10 åren stått och förfallit i ett skjul. När vi flytta in i huset fick jag ärva det, har nu slipat och oljat det. Kommer bli vårt skrivbord på nytt inne i lilla rummet.


Tillsvidare har bordet fått en plats i matrummet. 
Tavelramen ovan blev ju vit därefter spika jag fast hönsnät för att få den gamla lantliga känslan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar