måndag 29 april 2013

Nysilver skedar och egna ljuslyktor



 I somras fynda jag ett gäng skedar i nysilver på utomhus loppisen i Markaryd. Redan då hade jag bestämt mig för att dessa skulle få bli en rolig detalj som man kan använda när man har bordsplacering. Med lite griffelfärg måla jag änden av skeden. Man skriver namnet på personen på skaftet med (griffelpenna) och i själva skeden kan man lägga en liten gåva tex en chokladbit som är gott till kaffet. Det fiffiga är att man sedan kan sudda ut namnet och använda skedarna vid olika tillfällen.


Har länge använt gamla glasburkar som ljuslyktor. För ett tag sedan snöa jag in mig helt på griffelfärg vilket i sin tur ledde till att jag köpte en vit och en svart griffelpenna. Ett nytt projekt ploppa upp nämligen små fina ord på mina gamla ljuslyktor. Tex kärlek,mysa,du&jag, puss,kram ja man kan skriva vad man vill. Väldigt enkelt och jag bara älskar att få göra egna  saker av gamla ting. Återvinning bra för miljön, tänk på det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar