måndag 29 april 2013

Mitt Födelsedagsfirande

Det har nu varit två intensiva helger som vi har firat lilla mig. Första lördagen vart det bullkalas med sju sorters kakor, vet inte vart jag fick det ifrån men så skulle det vara iaf så syrran kom och hjälpte mig blev bakning fram till halv nio på fredagen. Tusen tack siss för din insats vad skulle jag gjort utan dig?!



Syrran fixar kanelbulledegen 





<3 Kärleksmums <3


Morotskaka



Kladdkaka med grädde och gubbar.


Enkelt skär lite lätt flikar i en gubbe voila så blir det en ros.




Den här fina lyktan fick jag av Sandra,Josef och Julian <3


Hemmagjorda risbollar mina bästa som jag fick av svärmor och svärfar.







Mitt favorit kak/tårtfat,blommor,armband och pengar fick jag av min kära familj, <3




Tack Jennifer,Sussie och Amelie för dem fina ljusen och den fula grodan ;) kommer bli fint ute i trädgården. <3



Tusen tack för allt fint! Och tack för boken hämta den idag och nej jag kunde inte gissa vilken det var hihi. 



Helgen efter vart det dags för en tre rätters och även här fick jag lite hjälp av Daniels bror Calle som är kock han fixa potatisgratängen och efterätten samt såserna till maten. Tack lalle för hjälpen! Blev en lyckad kväll och en härlig meny!

Menyn

Förätt: Ägghalva med pynt, kallrökt laxros, hemmagjord räkröra med bladsallad.

Varmrätt: Potatisgratäng med morötter, helstekt fläskfile, röding, matvetesallad, grönsallad, rödvinssås och paprikasås.

Efterrätt: Mäktig choklad kladdkaka



Påsktema på dukningen, nu kan gästerna komma!


Välkomstdrinken!


Förrätten.


Sabina och Calle


Henrik och Mia


Fler foton kommer ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar