fredag 7 juni 2013

Garden Show 2013

Malmö Garden Show är ett avgiftsfritt arrangemang som nu har anordnats för tredje året i rad. Jag och mamma var där förra lördagen. En helt underbar show för alla trädgårds intresserade. Vilken oas och inspirationskälla! Man kunde köpa olika godsaker från försäljare bland annat, olika sorters korv, kryddor och min favorit Hallon gården. Gå in på (www.hallongarden.com), dem vann i TV4:s Sveriges skönaste gårdar hösten 2012.  Där var utställningar, olika aktiviteter som var gratis att utföra tex hur man binder pil, viker smarta fröpåsar och odlingstips. Man kunde titta på dvärghöns och lära sig om hur man kan ha höns i sin trädgård. Man kunde hitta både vanliga och ovanligare plantor. Kan nog inte med ord beskriva mer än så här utan jag delar med mig utav fotona jag tog, kanske ni får en känsla för hur underbart vackert det var att bara mysa runt där och jag hoppas även på att ni kan få inspiration till er trädgård, uteplats eller balkong.Dröm dig bort och njut av allt det vackra! 





----------*---------

Hallon Gården



---------*---------




Detta vackra kan man äta det är marsipan! 




Pelargon, Mårbacka min favorit!


Fler pelargoner







---------*---------


Jag och finaste mamma i en blomstersoffa! 


---------*---------







Utställningsträdgården (bilden nedan)  'I huvudet på en amatör'




Utställningsträdgården " Dunge med doft "



Publikens val bland årets utställningsträdgårdar 'Konstnärens trädgård' 
av Östra Grevie Folkhögskola - grattis!




"Trädgårdsmästarens verkstad"





" En tre " 


" Under bar Himmel "



Publikens val bland årets balkonger, 'Breeze' av Gröna verk 




---------*---------







" Alla pallar trädgård " 





 


" Skuggspel "


Denna utställningsbalkong glömde jag ta namnet på, men fin balkong och väldigt härliga tjejer, fick tipset att sätta sticklingar i gamla konservburkar. Återanvändning som jag älskar samt att det blir ju sjukt snyggt med olika och speciella burkar.





---------*---------








     Årets utställningsträdgård är korad! 

Ånyo - en återfunnen trädgård. Grattis!

(bilder nedan)




---------*---------





Karusell för dem mindre 






----------*----------




Pil bindning, tyvärr kom jag för sent allt material hade gått åt men jag fick se hur man gjorde dem.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar