tisdag 11 juni 2013

Löparschema v. 5

* Körde ett gympass igår det som jag fick av PT:n, passet kommer jag klämma in lite då och då under veckorna fram till Midnattsloppet. Det är ett bra och lagom pass där fokuseringen ligger på ben och bål.

Det ser ut såhär:

- Uppv 8-10 min
- Utfall 15x3
- Knäböj med vikter 15x3
- Benpress 15x3
- Höft upp, ligger ner på en matta ena benet i, andra höjer man upp, träning av baksida lår. 10x3

- Rotation mage, träning med maskin 15 på varje sida x3
- Plankan så länge jag orkar x3
- Boll rygg, tränar rygg och balans

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dag 1 ( tisdag)

12 min löpning lugnt tempo
2 min rask gång
12 min löpning lugnt tempo
2 min rask gång
12 min löpning lugnt tempo
2 min rask gång

42 minuter totalt

Dag 2 (torsdag)

12 min löpning lugnt tempo
2 min rask gång
12 min löpning lugnt tempo
2 min rask gång
12 min löpning lugnt tempo
2 min rask gång

42 minuter totalt

Dag 3 ( lördag)

30 min löpning lugnt tempo
2 min rask gång

32 minuter totalt






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar