tisdag 11 juni 2013

Loppistur till Erikshjälpen i Höör !

Jag och syrran var på loppis förra veckan och jag köpte lite tallrikar. Har fått en ide om att jag vill samla på mig ett gäng gamla och slitna tallrikar som går i blåa och vita/beige nyanser. Istället för att köpa en ny servis för flera tusen så vill jag ha en mer personlig samling av olika huvudrätts tallrikar, det kommer ta tid men det kommer bli bra det känner jag på mig!
Köpte även ett stort serveringsfat av Gustafbergs serie Alva. Har velat ha denna servis i flera år och har sett delar av den många gånger, dock kan en kopp gå på flera hundra kronor, har varit för snål helt enkelt men så stod plötsligt det stora fatet mitt framför näsan på mig och för 175kr kunde jag inte motstå, det stod Veronica på det! Har stillat mitt begär och sa till syrran detta fat köper jag och så skiter jag i att köpa koppar och fat, fast om jag kommer över det till en billig peng köper jag det säkert ;)

Fynda även några krukor och en liten vas och till syrran och hennes kille köpte jag en vattenrenare från Nikken! För ynka 35 kr!!!!!!! Dem på Erikshjälpen visste nog inte själva vad den kostar ny, där stod en lapp på: Vattenrenare?? 35kr.  Kan meddela att detta är den gamla modellen och man kan inte köpa den via nikken mer tror jag men den gick på närmare 2000kr då. Vilket fynd! Syrran blev överlycklig!


Gustafberg - Alva


Första tallriken i min kommande samling, även denna är Gustafberg 


Enkel tallrik till vardags






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar