onsdag 19 juni 2013

Snittblommor från trädgården


Skulle klippa bort blommorna från rabarbern, då man tydligen skulle göra det när det ploppa upp, varför vet jag inte? Istället för att lägga dem i komposthögen så blev det en härlig sommarbukett. Ser ut som en vacker vykort ellerhur?


Ett av mina senaste loppis köp en liten vas för 5 kr, som jag även satte en blomma i. Blev inspirerad på Garden show i Malmö, där de hade massa små vaser med blommor som de satt fast i en tavla. 
Att man samlar ihop en massa vaser i olika storlekar och utseende i en grupp eller var för sig med olika snittblommor i visa dem senast i gårdagens avsnitt av Äntligen hemma och jag har även sett det i en hel del tidningar. 
Mycket fint och enkelt tycker jag !


Lite nya blommor i sovrummet !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar