onsdag 19 juni 2013

Jag och Elin på Utflykt

I söndags åkte jag och Elin ut på vischan utanför Ystad på Öppna Trädgårdar. Hade en fantastisk dag!
Fick mycket fint att vila ögonen på och en massa inspiration! 

Första trädgården vi besökte var Vesnas, en otroligt vacker trädgård och dem första bilderna är tagna därifrån. En gång av stenar, ena vad smyckad med porslinkross, lätt att göra själv och blir väldigt personligt!










Kryddlandet



Vattenbad


Tror nog att dessa plattor är gjorda med hjälp av en spetsduk



Chokladblomman, och ja den doftar av choklad. Jag köpte en själv får se om jag lyckas hålla den vid liv den ska tydligen vara svår att få behålla.


Blomman Veronica 


---------*---------


Nån sorts kål, damen som hade den i sin trädgård hade den som en blomma för hon tyckte den var så vacker, håller med henne. 


Häftigt att dekorera blomkrukorna med porslinsbitar för att dölja den tråkiga jorden






En sorts valmoblomma, Blå himla häftig! 




Jag köpte två sorters blommor från den gamla damen med kålen, vet ej vad dem heter eller hur de kommer se ut blir spännande. Sedan köpte jag chokladblomman och en klöverväxt. På plantagen fynda jag en rossenplanta för 30 kr och en påse med liljor och en påse med Ecinachea.


Tusen tack Elin för en härlig dag ! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar