tisdag 7 maj 2013

Gröna fingrar...

De senaste tre dagarna har vi fått undan en hel del, häromdagen var jag,mamsen och brorsan på Bauhaus köpte kryddor,smultron,jord, vattenslang och en torkvinda till mig och Daniel. Kanon bra inflyttningspresent, tack mor!



Tänka sig att dem har så fina dukar på bahaus, och rea dessutom endast 80kr, Tackar.  Krukan är bland dem senaste loppisfynden 15kr och så tog jag tre grenar från äppleträdet och band ihop. Nu kan blomman slingra sig.



I söndags fick jag en timmes loppistid. Men fick borste från loppisrundan och Daniel fick stå över sin crossträning för vi hade att göra i trädgården. Det sista äppleträdet skulle klippas och jag fixa till häcken  och rensa ännu mer ogräs.



Tur jag har en man som ej är höjdrädd!


Såja bara att ta tag i krattan och spaden. Jag och brossan råka gräva upp lökar förra hösten och slängde ner dem lite här och var nu ploppa det upp tulpaner överallt. Fick nu äntligen samlat ihop dem och några fick flytta till andra rabbatten.



Ser inte så ljust ut just nu. Massor av jobb!


Efter lite jobb så fick tulpanerna sin plats och på den övriga ytan har jag sått olika sorters blommor hoppas dem kommer upp till midsommar.



Andra halvan blev ett potatisland eller kyrkogård enligt Daniel.


Valde sorten Princess som skall vara klar till midsommar och den andra blev Asterix som vi kan ha långt in på hösten förhoppningsvis. Ska bli skoj att få gräva upp sin egna ekologiska potatis.


Växthuset före


Växthuset efter 





Har nu hunnit så fyra sorters tomater, basilika, paprika, smultron, solroser och aburgine.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar