fredag 31 maj 2013

Lite från veckan som gått

Vill börja med att berätta att jag haft en fantastisk vecka på Aktiv, kroppen klara 2 pass om dagen men har också blivit mycket mör, jag känner att jag lever så kan jag säga ;) träningsverk i ena armen helt sjukt har aldrig haft en sådan träningsverk och den har suttit i nu i 4 dagar! Har kört schemat jag fick från PT:n samt kört lite pass det jag fastna mest för var Yogan, helt underbart gilla verkligen det fastän där är lite att jobba på, inte lika vig som man en gång varit. Så i framtiden hoppas jag på fler Yoga pass!



Iveckan var jag och Daniel på en indisk restaurang i Lund, käka lunchbuffé riktigt spännande. 
Smaka helt ok, blir till att prova mer indiskt framöver. Komiskt att där var just en indisk rätt i Linas
matkasse denna vecka också. 

Veg soppa och sallad



Nån stark köttfärs, kyckling, ris, potatis, veggryta, bröd och nån chips 



Vi hade vår dejt igår först möte Daniel upp mig på jobb sedan tog vi en snabb shoppingrunda på Emporia.Sedan körde vi ner till Johan P käka en krämig skaldjursoppa underbart gott! Min överraskning till Daniel var att gå på Opera. Var svin mycket folk på Malmö opera.  Det var sista föreställningen med Trollflöjten.  Var en upplevelse och Daniel var mindre förtjust, ingen mer opera för hans del haha jag kan dock tänka mig att gå på fler innnan jag kan bestämma mig för om det är bra eller ej, tycker det är himla häftigt att fått uppleva det iaf. Trollflöjten var väldigt lättsam, rolig och romantisk!


Trollflöjten

av W. A. Mozart
Regi: Tamás Ascher
Medverkande: Erika Miklósa, Reinhard Hagen, Elisabeth Meyer, Joachim Bäckström, Frida Engström, Carl Ackerfeldt med flera.
Malmöoperans kör och orkester
Malmö Operan, Malmö








  


Trollflöjten, Malmö Opera, 130307


 





Och operans chefdirigent Leif Segerstam leder orkestern med både känslig och säker hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar