torsdag 16 maj 2013

Midnattsloppet



 Nästa mål blir midnattsloppet den 7 september kl 21:30. För mer info gå in på www.midnattsloppet.com starten är på stortorget och sträckan är 10 km. 
Nu är det 114 dagar 11 timmar 19 minuter och 10 sekunder kvar till start!








Har varit inne på nätet och plockat ihop ett löparprogram på 12 veckor, hade spring i bena i förrigår så körde på med första passet. För er som vill hänga med i programmet kommer jag lägga ut schema varje söndag vecka för vecka  i tolv veckor framåt, kan hända att jag även lägger in lite styrketräning. 

Målet är att klara midnattsloppet på max 60 min. Jag hoppas att jag kan motivera någon och är ni sugna på att utmana er själva eller mig hör av er! Använd er gärna av löparprogramet! Detta program är anpassat till dem som kan springa 5km på runt 30 min.


V.1


Dag 1 (tisdag)

10 min löpning i lugnt tempo
2 min rask gång
10 min löpning i lugnt tempo
2 min rask gång

24 minuter totalt 


Dag 2 (torsdag)

10 min löpning i lugnt tempo
2 min rask gång
10 min löpning i lugnt tempo
2 min rask gång

24 minuter totalt


Dag 3 (fredag)

20 min löpning i lugnt tempo
5 min rask gång

25 minuter totalt 


Lycka till / v 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar