torsdag 10 oktober 2013

Blomster Pigan

En utav mina favorit blomsterbutiker är Blomster Pigan i Malmö. Har sett den butiken under hela mitt liv men har aldrig varit inne och tittat i den. Kan vara för att man antigen varit påväg någonstans eller så har där varit stängt. Förra veckan hade jag 30 minuter över innan jag skulle på produktutbildningen, passa på att ta en sväng inom butiken. Vilken känsla och vilken blomster affär skulle kunna vara där inne i timmar så otroligt vackert och det dofta friskt och helt underbart där inne. Den är väldigt liten men jisses de tog vara på varje mm och hade coola ideer,  då det är väldigt högt i tak. De har även en liten terass en trappa upp i butiken. Där ute var jättefint skyltat och till min förvåning ser jag tavlan med massa vaser på!! Inser då att den speciella soffan med blommor och tavlan jag fota på mässan i somras som jag bara älska , detta är ju för fasen denna butik som skylta/dema på mässan. Så jäkla kul! Dem är otroligt trevliga och proffsiga inne på Blomster Pigan rekommenderar verkligen dem om ni ska köpa blommor eller presenter om ni bor eller är i Malmö. Dem kan sina grejor där inne!

Känner ni igen den här vackra soffan? Från Malmö Garden Show.


Här är lite bilder från butiken lånade från google.se




Dessa sista tre tog jag när jag var där







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar