tisdag 8 oktober 2013

Dags att höststäda kroppen!

Har skrivit om detox innan men vill lyfta fram det ännu en gång eftersom jag påbörja min 30 dagars detoxkur förra måndagen. 

Att detoxa handlar inte om att man bara får dricka en brunaktig dryck eller att man gör det för att gå ned i vikt. Det handlar om att äta bra och varierad mat och att utesluta sådant som belastar kroppen. Man bör undvika för fet mat, kaffe, kött, alkohol och nikotin. Kan man inte sluta helt minska intaget isof. Det hela går ut på att få kroppen så basisk som möjligt. Mycket av det vi äter och dricker idag gör kroppen sur och till följd av detta ser vi många som är överviktiga, undernärda och har en dålig hälsa. Ex på det vi kan uppleva är taskig hy, dåligt hår, stressmage, förstoppning, ont allmänt i kroppen. Detta är olika sätt för kroppen att säga ifrån att den behöver renas. 
Genom en detox renar man kroppen ifrån gifter och slaggprodukter. Kanon att göra en kur om man vill förändra sitt liv tex vill man äta nyttigare eller komma igång med 
träningen då är det en bra att starta med en detox. Jag anser att alla förutom dem som har ätstörningar eller är gravida bör göra en Detox 2 ggr per år, tex en gång på våren och en på hösten. För att må bra och behålla en sund och frisk kropp! 

Nu är det väl en fyra år sedan jag gjorde en detox sist så tyckte att det var dags nu! Denna gång provar jag en produkt som heter Pure Cleanse från Renew Life. Har hört mycket gott om produkten så vart bara tvungen att testa den! 

Bild lånad från renewlife.se


Summering av vecka 1:

Första dagen märkte jag ingenting. Dag två ja jäklar då blev det 4 toabesök kändes som en magsjuka, då jag är van vid att gå max 1 gång per dag ( nr 2) ibland inte ens det. Denna vecka har det blivit 2-4 toabesök/ dag. Mår rent ut sagt skitbra! Har varit mycket mycket piggare denna vecka, har haft lite huvudvärk men inget jobbigt. Får man huvudvärk är det bevis på att gifter lämnar kroppen, man får bita ihop och undvika värktabletter, drick mycket vatten istället det lindrar för mig. Tänk vad några kapslar kan göra med ens kropp helt galet! Har fuskat lite drack 1 öl och tog en hamburgaretallrik förra fredagen på bowlingen. Och drack 2 glas vin på lördagen till maten. Har även snusat lite, har minskat jätte mycket och jag hoppas att jag snart kan bli snusfri. Har varje dag druckit 1 till 1 1/2 liter vatten. Jag har även ätit lite mer av frukt, grönsaker och fibrer än vad jag brukar. Har avklarat en PW på 5 km. 
Kort och gott har det varit en skithärlig vecka och jag hoppas att vecka två blir minst lika bra!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar