onsdag 9 oktober 2013

Spontan besök på arbetet och en sväng till min nya favorit butik

I måndags kom min underbara barndomsvän och hennes dotter på besök hos mig på arbetet, hade drygt en timme kvar bara så medans jag jobba undan tog de en runda på Emporia. Därefter åkte vi till Triangel för att köpa en Sulki till lillan då hon var helt slut och somna. Tyvärr fanns där ingen så C fick bära sin dotter hela vägen till Hansa hahah, vi tog bussen en station också men ändå vart rena träningspasset och jag fick bära alla väskor och påsar. Väl framme på Hansa leta vi vidare men ingen vagn där iheller. Jag smet in en runda i en affär och köpte brossans present och när jag kom ut hade lillan vaknat, perfekt! Nu behövde vi ingen vagn, vi tre glada gick till Espresso House för en fika innan dem skulle åka hem. Älskar det spontana, så mysigt att få träffa dem en stund. Blev en härlig måndags eftermiddag med många skratt!



Påväg ner till stationen smet jag in på Oil & Vinegar på Baltzargatan i Malmö. Skulle kunna handla hela butiken så mycket fint och SÅ mycket gott där finns. Jag gick och provsmaka på allt ifrån oljor till marmelader. Det är en väldigt mysig och liten butik som är fylld med smaksatta oljor, vinäger av alla dess slag, dressingar, kryddor, inläggningar och olika tapastillbehör.  Dem har även en del fint proslin, även dessa främst för smårätter. Köpte en måndags present till Daniel, en chili-garlic sås. Man kan ha den som en sås till köttet, dressing till salladen, till hamburgaren eller som dippsås.  För nått år sedan fick jag en massa gosaker ifrån denna butik i present.  Bland annat fick jag två flaskor en valnötsolja och en passionsfruktsvinäger dessa två är tyvärr slut nu. Konceptet som dem har är att man kan komma tillbaka med tomma flaskor och köpa ny olja eller vinäger. Hur smart är inte det och miljövänligt! Nästa gång ska jag ta med mina flaskor.



Dem har också en Olivoljeprovning som man kan boka. Det kostar 195kr/person (minst 5 personer)
Då får man gå igenom och provsmaka sig fram i olivoljans och balsamvinägerns värld. Självklart får man provsmaka deras andra produkter också och få ännu mer inspiration till matlagningen! 
Boka på telefon 040-30 30 35 eller gå in i butiken och boka! 
Besök deras hemsida www.oilvinegar.com


Ni kan även boka in en Tapaskväll med vänner, familjen eller varför inte med era kollegor. 
En kväll i den spanska, grekiska och italienska tapasens anda. 
Kostnad: 250kr / person ( minst 5 personer)
Boka på telefon eller besök butiken.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar