tisdag 29 oktober 2013

Summering av Pure Cleanse

Då har 3o dagar gått och min rehab är över för i år. Har gjort en hel del missar som druckit alkohol ett par gånger, snusat, ätit fet mat, inte tränat så mycket som jag hade önskat men vet du jag är väldigt nöjd ändå och jag har insett att där finns mycket att ändra på till nästa omgång. Under månaden som jag kört min kur var det både, 25 års fest, dop och en hejdundrans 30 års fest med Oktoberfest Tema. Kunde valt en annan månad för min rehab hahah. Att detoxa 3o dagar är ingen lätt uppgift får se om jag kör en omgång till nästa vår eller om jag ska köra en 15 dagars med First Clenase, den produkten är lite mildare. Pure Cleanse som jag har provat nu är 4 gånger starkare än First Cleanse den renar djupare och längre. Är väldigt nöjd med produkten och rekommenderar den varmt, har aldrig provat något liknande ska ni köra en detox är Pure Cleanse det självklara valet! Har man aldrig gjort en detox eller det var ett tag sedan eller om man är väldigt känslig då ska man istället välja First Cleanse.
Har varit en stressig månad allmänt med både uppsägning, nytt arbete, mässor, restaurangbesök och fester.  Med detta tempo och samtidigt äta nyttigt känns inte helt lönt. Har insett att man måste ha harmoni runt omkring sig och sätta sig ner och göra någon form av planering inför sin detox då blir resultatet mer kraftfullt tror jag.
Jag kan ärligt säga att det enda jag har gjort riktigt bra är att jag fått i mig mycket vatten. Har druckit 1,5 till 2 liter vatten om dagen. Jag har upplevt illamående, huvudvärk, lite värk i kroppen ja lite influensa liknande symptom. Resultatet, jag är mycket piggare, slankare runt midjan, har sluppit att bli sjuk då sambon varit kass och träffat många kunder som varit sjuka, peppar peppar har jag fått vara frisk!
Har sovit bättre och inte behövt sova lika många timmar som förr. Prova att kombinera med supermat nu sista veckan och det har gått kanon. Det är ju viktigt att alltid få i sig både vitaminer, mineraler och rätt fetter och då kommer supermaten väl till pass!



Lite tips till dig som vill göra en detox:

* Om du har lite dålig självdiciplin, rensa ur kylskåp och skafferi innan du börjar och plocka undan grejor du inte ska äta/dricka så att du slipper se dem hela tiden. ( ingen glass i frysen ;) ) Kan vara bra att man en vecka innan börjar skära ner på tex socker, kött, koffein,nikotin, detoxperiod --> sedan börjar man lite lätt trappa upp igen efter detoxen. Soppor har jag ätit mycket av både innan, under och nu efter detoxen himla gott och skonsamt för magen samt lite kalorier!

* Det finns detoxprogram som är från sju till trettio dagar. Jag har provat lite olika och tycker att en tio till femton dagar är lagom för att komma in i det utan att det känns helt övermänskligt. Hellre göra få dagar och ordentligt än att slaffsa igenom trettio dagar som jag gjorde precis.

* Jag tycker att livet kan pågå hyfsat som vanligt under tiden, men det är smart att välja en vecka/period när man inte har typ sitt livs roligaste fest inbokad.

* Träna lagom! Gärna yoga, gå promenader och basta om du har möjlighet till det. Det är bra att svettas lite när man kör en detox då får man ut lite mer skit, ingen högpulsträning är att rekommendera.

* Är man bortbjuden på middag kan man ta med sig eget käk. Är man på restaurang får man helt enkelt välja det som är mest hälsosamt en sallad tex med ett stort glas vatten och en skiva citron. ( Att köra en detox handlar om att göra kroppen så basisk som möjligt och en skiva citron gör just detta)

* INGET KAFFE! Inga problem för mig då jag inte dricker det ;) Men om det är livsviktigt för dig minska intaget drick hälften så många koppar, det är bättre än att inget. Ett bra knep är att dricka grönt te det minskar suget efter kaffe har jag läst. Så vartannan kopp te är det som gäller!

* Att få i sig tillräckligt med fibrer kan vara svårt och långt ifrån alla är duktiga på att äta mycket frukt och grönt varje dag. Mitt tips köp en ask Organic Triple Fiber och kör tillsammans med din detox. Den är även bra att ha som ett tillskott även när man inte gör en rening. Såhär står det om produkten på www.renewlife.se  Organic Triple Fiber är en 100% ekologisk formula som innehåller kostfiber från linfrö, havre och acacia med ett innehåll av 3,6 g kostfiber per portion om 10 g. Linfröfiber står för 90% av innehållet, som bidrar till normal tarmfunktion och mättnadskänsla vid viktkontroll. Ett ökat intag av linfröfiber har betydelse för näringsintaget, matsmältningen och tarmens funktion.

* Efter en detox är det bra att ta Cleanse More, den hjälper till att behålla en normal tarmfunktion. Har man problem med att gå på toa och tömma en gång om dagen så hjälper denna produkt. Man tar 1-2 kapslar på kvällen och på morgonen därpå går man ofta på toa. Mer info om produkten finner du på www.renewlife.se

* Till sist drick MYCKET vatten!! Det är lätt att säga men vattnet betyder så otroligt mycket. Det hjälper en att få ut mer gifter, samt mindre risk att bli förstoppad. Vattnet är A.O alltid även om man inte gör en rening men är extra viktig då. För att man skiter så mycket och förlorar vätska, vattnet är viktigt så du inte blir uttorkad. Känns det svårt när du ser 1 liter vatten framför dig. Gör som mig, jag har en gammal aloe vera flaska 0,5 l  drick så många såna små flaskor vatten du kan. Det är lättare tycker jag. De första dagarna kan det vara svårt men allt eftersom blir kroppen mer törstig då du vant den vid mer vatten jag lovar. 


Jag hoppas att ni har fått en spark i arslet av mina inlägg och att ni har fått mer förståelse om vad en detox är och varför den är så otroligt viktig för vår hälsa ! Frågor på detta?! Hör av dig till mig om du vill få tips eller du har funderingar kring ämnet.

Puss och klem / V  


  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar